DEFA motormelegítő beépítése

Technikai kategória: 

A vásárlás helye a Transaurus Kft Bp. XIV. Kerékgyártó u. 1 volt.

Ára ehez a tipushoz klubkártyával 48ezer FT. Magyar nyelvű leírást nem tartalmaz a készlet, de az eladó nagyon készséges volt. Ábrák, fotók vannak, végül is nekivágtam.

Az első feladat, a hűtőfolyadék leengedése. A motorvédő burkolat leszerelése után a hűtő alsó csövének levételével lehet elvégezni. A folyadék felfogásánál van a legnagyobb szükség a kreativitásra. El nem tudom képzelni, hogy csinálják "hivatalosan". Én egy a szerelőakna aljára helyezett kottatartóra állított diszperzites vödörbe engedtem, amit egy hosszába kettévágott 110mm átmérőjű műanyagcsővel kötöttem össze a kifolyás helyével.(a veszteség így is kb 4 deci volt) A következő a kapott készlet összeállítása volt. A gyártó ajánlását, hogy 50mm-re kurtítsam az L és a Z idomok rövid végeit, soknak tartottam, 60mm-re vágtam őket. Mint később kiderült, ez volt a jó. A két gumicsövet és a fűtőidomot összeállítottam. (ha bekenjük a gumicsövek belsejét hűtőfolyadékkal, könnyebb összerakni őket) Ügyelni kell a bilincsek csavarjainak helyzetére, későbbi esetleges utánhúzására gondolva.

Az első vágás a könyök után történt. (nem szabad túl közel a sarokhoz vágni, hogy a közdarab könnyen betehető legyen) A beépítési méretszükséglet 20cm. Ennyit kell az eredeti csőből kivágni.

Behelyeztem az előre összeállított egységet, bilincseket meghúztam. A következő tennivaló aljzat elhelyezése volt. A gyártó a lökhárítóra ajánlja. Nekem nincs ködlámpám, úgyhogy a fedél közepét fúrtam ki. (a fedél belülről van rögzítve, 2 db torx csavarral) A 24,5mm furatot sok kis furat egymás mellé fúrásával készítettem el, aztán durva reszelőt használtam. (a csomag másfajta rögzítési lehetőséget is kínál)

A "belső" kábelen van egy testelősaru. A furatát még kint meg kell kicsit "mókolni", hogy rámenjen 8-as csavarra. A földelés rögzítésére több lehetőség is van. A belső kábelt néhány kötegelővel rögzítettem.

Következett a hűtőfolyadék visszatöltése. Van két légtelenítő, (a motoron lévőt elég kinyitni)

Ne higgyük hogy már nincs levegő a rendszerben. Kb 6-8 km megtétele után látjuk a kiegyenlítő tartályban az igazi szintet. Utántöltés, és csak ekkor szabad áram alá helyezni a melegítőt. Persze, ha már lehűlt. A gyártó szerint 1,5 óra alatt éri el a maximumot a melegítés. Ez 50 fok plusszt jelent a kinti hőmérséklethez képest. Ha rajtafelejtjük, akkor sincs gond, ugyanis ha már az egész blokk meleg, a hőleadása megakadályozza, hogy felforrjon. 2000 Ft körül már kapható időkapcsoló. Ezen akár egy hétre előre betudjuk állítani a ki és bekapcsolási időket.

Jó utat kíván:

Garázslakó