Hőmérő beépítése utólagosan

Technikai kategória: 

Sajnos a digitális külső hőmérséklet mérő csak a leggazdagabban felszerelt változatos sajátja, Alizé felszereltséghez (és ez alatt) még gyári extraként sem rendelhető! :-(
A fagy jelzése és egyáltalán a külső hőmérséklet ismerete gyakran jól jöhet a sofőr számára, így azok, akik kényszerűen kimaradtak a gyári hőmérő áldásaiból, kénytelek más megoldást keresni. Több szerviz is megerősítette, hogy a gyári hőmérő utólagos beépítése igen idő és pénzigényes megoldás, ezért mi az alábbiakban más alternatívákat keresünk. Döntően két jól elkülönülő fejlesztési irányvonalat mutatunk be:

1) RDS hőmérő

Főként németországi honlapokon találtuk meg ezt az elmés kis szerkentyűt, ami a rádió antenna kábel és a fejegység közé csatlakoztatva az FM 108,0 MHz frekvencián RDS jelként sugározza a rádió kijelzőjére a külső és belső hőmérsékletet. Ez tulajdonképpen szerkezetileg egy normál hőmérő 2 db hosszú vezetéken elhelyezett érzékelővel (az egyiket az utastérben, a másikat kívül kell elhelyeznünk) annyi különbséggel, hogy nincs kijelzője. A megoldás előnye, hogy kívűlől egyáltalán nem látszik (a szerkezet a rádió mögött kerül rözítésre, az érzékelők szintén rejtett helyen vannak), azaz olyan, mintha gyárilag beszerelt hőmérőnk lenne. Hátránya, hogy a hőmérséklet leolvasásakor nem hallgatható a rádió (célszerű beprogramozni számára egy állomáshelyet, pl. 6-os gomb). Ára 50-60 EUR között mozog. A szerkezet megtekinthető itt (www.conrad.de) és itt is (www.bi-automotive.de).

2) Hagyományos digitális hőmérő beépítése

 A legtöbb autós boltban széles választékban találhatunk változatos formájú digitális külső-belső hőmérőket, amiket utólagosan magunk vagy egy Renault szerviz is beépíthet nekünk.
Az általunk talált legjobb beépítési hely a vezető oldali ablakemelő gombok fölötti üres terület. Javaslatunk, hogy az akkumulátorról működő egységet válasszunk (kb. 4-6 ezer Ft), mert ezeknek a folyamatos esti kivilágítása is megoldható (ablakemelőről levezethető a táp) és természetesen nem kell elemet cserélnük benne. :-)
Íme egy remek weboldal egy ilyen elemes kütyü beszerelésének mikéntjéről (köszi Lotht! :-)), ahol képekkel illusztrálva megismerhetjük a beszerelés fázisait és esetleges buktatóit. Amennyiben nem vagyunk gyakorlott barkácsmesterek, inkább bízzuk a dolgot szakszervizre a dolgot!

3.) A gyári hőmérő pótlása, vagyis az IGAZI HŐMÉRŐ !

A szervizek korábbi, fent olvasható állításával ellentétben utólag gond nélkül, igen alacsony költségekkel beépíthető a hőmérő házilag. Részleteket Lotht oldalán olvashattok:

Megane hőmérő szerelés, immár az IGAZI