Megane1 króm hűtőrács és Classic esetében hátsó króm díszléc

Technikai kategória: 

Bizonyára sokan egyetértenek abban, hogy az autó megjelenésén sokat dob a krómozott szélű hűtőrács és a Classic esetében a hátsó krómléc a csomagtartón. Bár a Renault Hungária honlapjáról nem derül ki, hogy ezek milyen felszereltségű autókhoz járnak, mi természetesen kiderítettük, mi is a logika a "krómozásban". :-)
Nos, a csillogás csak a legmagasabb felszereltségekhez jár gyárilag (Expression, Monaco), az alsóbb szintekhez (pl. Alizé) nem tartozik hozzá! :-( Természetesen a króm alkatrészek megrendelhetőek és felszerelhetőek utólag is (patentokkal vannak rögzítve, a karosszéria szakszerű munka esetén sértetlen marad), ha valaki megvásárolja ezeket. A hivatalos árlista szerint az első vesék ára kb. 20 ezer, míg a hátsó króm díszlécé 30 ezer feletti, azaz egy Classicon végrehajtott optikai tuning legalább 50 ezer HUF és akkor még nem beszéltünk a beszerelésről! :-(
A Klub tagjai hosszú ideje gondolkodnak "alternatív" megoldásokon, de ezidáig nem sikerült olcsóbb forrást találnunk. Amennyiben valakinek ennél előnyösebb ajánlata lenne számunkra, írjon egy mailt, hiszen sokunkat érdekel a dolog! :-)


Már jó régen többen felvetették azt a kérdést, hogy miképpen lehetne a megane-ok hűtőrácsait ill. a hátsó díszlécet krómozni ill króm hatásúvá tenni. Én megtaláltam a megoldást. Elkezdtem nyomozni olyan festék után ami olyan vagy majdnem olyan színű mint a MII megane-ok Dyn.+, vagy a Priv. felszereltségeknél a kilincs színe. Ezt polírozott aluminium színnek hívják. A nyomozást azért kezdtem el mert a jövő héten érkezik az MII lim. Priv. autóm és a hűtőrácsot ill. a két visszapillantótükör-házat szeretném ilyen színűre festetni. A megoldás: El kell menni olyan autófényező műhelybe ahol a SIKKENS festékekkel dolgoznak és ARGENTUM fantázianevű KÉSZREKEVERT!! festékből kell kérni. 1kg festék 22.000 HUF.(legalábbis én ilyen áron vettem) Kb 0,2l kell a művelethez. Ezzel az anyaggal keressétek fel a szervizeteket és ott szétszedik ami kell és lefestik. (Vannak olyan Renault szervizek ahol SIKKENS-el dolgoznak) A lényeg, hogy jól alá kell alapozni műa. alapozóval és a festéket nem szabad higítani.
Remélem az érdekelteknek tudtam segíteni.

(Zsolee, email)


Egy tippet szeretnék megosztani veletek a chróm bevonatokkal kapcsolatban.Szerintem is elég húzósak az eredeti gyári kiegészítők /vesék,hátulsó diszléc/.
TIPP: http://fantachrome.uw.hu
0.1m2=800ft
Időjárásálló és szép valamint bármilyen anyagot betudnak vele festeni.

(G.Zsolt, email (nem tagja a klubnak))


Króm hatást elérni nyilván nem csak krómozással lehet, bár azzal a legegyszerűbb! Hogy krómozható legyen a műanyagod ABS műanyagból kell készülnie. Persze a jobb ár miatt inkább polietilénből készítik akár a belső, akár a külső borításokat, alkatrészeket, de az biztos, hogy egy olyan műanyag, ami magasabb felszereltségű autón van és megtalálható egy alacsonyabban felszereltnél is, az ABS műanyag. Pont ezért érdemes a krómoztatandó műanyagodat jobban megvizsgálni! Ha lebontottad az alkatrészt elvileg kell lenni rajta egy >ABS< jelzésnek. Innentől kezdve csak a céget kell megtalálnod, aki foglalkozik ezzel a spec. eljárással! Mo.-on álítólag mindössze 2 ilyen cég van! :( Ebből egyik Pesten, a másik Székesfehérváron. - (Keress, segítek!)

Másik lehetőség a króm hatás elérésére a fémgőzöléses eljárás! Ez csak beltéren alkalmazható, mert nem bírja az igénybevételt. Ezzel tulajdonképp bármilyen elemet meg lehet csinálni, és lakkozás után teljesen olyan mint a króm felület. Hátránya, hogy nem túl jól ragad a műa. felülethez. Ebben tapasztalatom sincs, mert épp ez miatt nem vágtam bele, de már láttam egy megane-on a végeredményt! :)) Álítólag annyi a titok, hogy fémgőzölés előtt "meg kell dolgozni a felületet"! Hogy ez mit jelent nem tudom, de valszínű, hogy első a homokfúvás, aztán valamilyen alapozás?!... Egy fémgőzölős cégtől meg kell kérdezni, hogy melyik az az anyag, ami köt a polietilénhez és ragad rajta a fémgőzölés!...

(Bigyba, email)