Technikai kategória:
Csaveri küldött egy hasznos leírást a klíma tisztításáról:
Egyéb módszerek:
A honlapon a Technikai információk/Dokumentációk/Megane II/6.Klíma pdf fáljból jól el lehet igazodni, hogy a pollenszűrő cseréhez hogyan kell kivenni a kesztyűtartót és hogy kell kicserélni a pollenszűrőt.
Én elvégeztem ezt sk.
Már kérdezte a fórumon valaki, hogy mik erről a tapasztalatok, nos leírom a saját tapasztalataimat és azt, ahogy csináltam.
1. Vigyázni kell arra, hogy a bontandó műanyag elemek ne legyenek nagyon hidegek, mert akkor ridegek, és eltörnek! Ha hideg van, akkor fűteni kell.
2. A jobb küszöböt az ív és köszöb illesztésénél emeljük fel. Az ív elemet ezután az alján megfogva, azt hátrafelé húzva, és az ívet eközben a hajatban lefelé tolva és kissé jobbra-balra mozgatva kivesszük. Így a tetején lévő köröm kicsúszik a helyéről lefelé, és nem sérül.
3. A jobb első légzsák kapcsoló paneljét le kell pattintani a helyéről. Két fémrugós patent és több merev patent fogja. Óvatosan ki kell mindet pattintani. Ott kell megkezdeni a lefeszegetést, ahol könnyebben lejön. Nekem az A oszloptól a legtávolabbi részén szabadult ki először. A kapcsoló vezetéke –ami a panel levétele esetén összeköti az autót a levett panellal- elég hosszú. Én nem mertem a kapcsolót lekötni az elektromos rendszerről, magyarul a kapcsolóból nem húztam ki a vezeték dugóját, hanem ragasztószalaggal biztonságosan rögzítettem a panelt, míg szereltem.
4. Csavarokat kicsavarni a kesztyűtartóból. Hat csavart kell kiszedni. 2 csavar a jobb oldali takarólemez alatt volt. Ebből a legalsó csavar menetes, a többi önmetsző csavar. 3 csavar látható a kesztyűtartó felső részében, és a 6. csavar a tolltartó felett lévő kupak alatt van. A kupakot a jobb oldalán lehet kipattintani.
5. Kesztyűtartót egyben, hátra, kicsit felfelé szépen kihúzni. A csavarok kivétele után csak a bal első alsó sarkát fogja fémrugós patent!!! (A kesztűtartó kiemeléséhez nem szükséges kipakolni belőle :) )
6. Anyósülés utasának bal lábánál lévő műanyag takaró elemet lepattintani. Felső-első sarka be van bújtatva (!!!), ezért ott nem szabad feszegetni!! Felül-hátul és felül-középen kell kezdeni a lefeszegetést, menetiránnyal szembe történő végső kihúzással, miután kipattantak a patentok.
7. Innen már látni a pollenszűrőt, a két fülének összenyomásával kihúzni, a házát kiporszívózni, majd jöhet a klímatisztítás.
Klíma tisztításnak több módja van általában a klíma tisztító spay-k hoz adnak használati utasítást. Esetünkben a képen látható klíma tisztitó spray-t használtuk.
Az itt leírt spray használata nem hatásos, ezenkívül foltot hagyhat a tetőkárpiton is. Sokkal jobb módszer a tisztításra a tisztítóhab alkalmazása az összes levegő csőben, figyelve arra, hogy a vezető oldali szellőzőbe csak minimális mennyiséget fújjunk, mert a túl sok tisztítószer kijuthat a rendszerből, és az alatta lévő UCH-t károsíthatja. Ennek egyik tünete a távvezérlő hibás működése. (KoAn)
Létezik olyan tisztító spray is, amelynek cső van a végén. Abban az esetben a permetet a beszívás helyén kell bepermetezni az autóba, külső levegő keringetés melett, de a többi lépés stimmel ahhoz is.
8. Az oldalsó elemet a légzsák kapcsolóval helyezzük vissza a helyére, mert be fogjuk csukni az ajtót.
9. Indítsuk be a motort, kapcsoljuk be a klímát maximális hűtésre, kapcsoljunk belső levegő keringetésre, első szellőzőkön jöjjön ki a levegő, és maximális ventillátor fordulaton. (csöves spay-k esetében külső levegő keringetés szükséges)
10. A vezető ülést toljuk elölre egészen. Rázzuk fel a spray-t, és a vezető ülés mögé leterített ronyra helyezzük le a flakont. Indítsuk el a spray-t. elindítás után elkezdi a permetet szórni magából addig, amíg ki nem ürül. Spray indítása után azonnal csukjuk be az ajtókat, ablakokat, és kívül várjunk 10 percet. Közben a motor és a klíma megy. (csöves spray esetén a permetet a levegő beszívás helyére kell juttatni.)
11. A művelet végeztével az új pollenszűrő behelyezhető a helyére.Vegyük le a felpattintott oldal lemezt, majd a kesztyűtartót szereljük vissza.
12. Ha van lehetőségünk rá, akkor ellenőrizzük a klíma kondenzvíz kiömlő tisztaságát. (Erről részletes leírást itt találtok) Ezt aknáról tudjuk elvégezni. A képen egy 1.9 dci alja látható. Benzines változatoknál ott van egy katalizátor. A hővédő lemez bal oldalán lévő csavart csavarjuk le. Hővédő lemezt kissé hajlítsuk le, hogy kezünk beférjen fölé. (irányjelző izzó cserében járatos nőgyógyászok előnyben:) ) A szelep kb ott van, ahol a hővédő lemez oldalán van egy dudor, annak a legtetején, mivel lefele lóg. Katalizátoros autónál a katalizátor kezdetének vonalában van kb. A szelepet még sose láttam, csak kitapogattam. egy fordított gumi harang, melynek alján-oldalán van egy gumi szelep. A szelep kifele lenyithatő "gumi ajtó". Ha a klíma el van dugulva, akkor a gumiharang összenyomásával a felgyűlt víz a szennyeződéssel együtt távozik. Ha nincs eldugulva, akkor be kell nyulni a lyukon, és a koszt ki lehet kapirgálni.
13. Csúnya beázást is tud okozni az is, ha az esőelvezető cső kiömlője dugul el. Ezt a kiömlő a motor alsó müanyag borítása eltávolítása után látható (10-es kulcs), a jobb első kerékdob motortér felöli oldalán a homlokfalnál. Ezen is van egy szelep. Ez a szelep egyszerően lehúzható a cső végéről, így szabaddá téve a kifolyást.
Jó munkát!
(VaBa342 és KoAn, e-mail)
Pollenszűrő cserélési útmutató (pdf)
Sam (e-mail)
"Furcsa érdeklődéssel" olvastam klubtársunk leírását az MII pollenszűrő-cseréről. Augusztusban voltam ugyanis 30 ezres szervízen, magam vittem mindent, többek közt a Bosch pollenszűrőt is, és megfigyeltem, hogyan csinálják ezt a szervízben...
A Bosch szűrő dobozában van egy meglehetőst vázlatszerű,- ám legalább típusra szabott - képregény, hogyan is cserélhetjük ki a régi pollenszűrőnket. Klubtársunk leírásával ellentétben ehhez egyáltalán nem kell a kesztyűtartót lebontani, vagyis a rövidített folyamat az 6. ponttól indul:
6. Anyósülés utasának bal lábánál lévõ mûanyag takaró elemet lepattintani. Felsõ-elsõ sarka be van bújtatva (!!!), ezért ott nem szabad feszegetni!! Felül-hátul és felül-középen kell kezdeni a lefeszegetést, menetiránnyal szembe történõ végsõ kihúzással, miután kipattantak a patentok.
7. Innen már látni a pollenszûrõt, a két fülének összenyomásával kihúzni, a házát kiporszívózni. Figyelem ! A régit kihúzni csak roncsolással lehet, mivel szűk a hely. Ilyenkor a megfogást biztosító rész közelében a szűrő roncsolódik / beszakad kissé. Ha mégis "rendesen" kellene valakinek a rittyós régi szűrője, olvassa tovább, hogyan kell berakni és képezze az inverzét :)
8. Házat kiporszívózni, alaposan kitakarítani.
9. Minden új Megane II pollenszűrő az alsó-felső befogókeret mentén bordázott. Ennek lényege, hogy óvatosan, csigaszerűen össze kell tekerni magát a szűrőt, így befér a kesztyűtartó mögötti szűk helyre ! Innen kell a házába betolni, önmagát kitekerve, ütközésig.
10. Burkolatot visszapattintani, tesztelni pl reggel 9kor a Körúton egy Euro2 környezetvédelmi matricás BKV busz mögött, belső keringetés nélkül :)
Tapasztalatom, Megjegyzéseim.
Bosch pollenszűrő jobban szűri a szagokat, mint az eredeti gyári. 24e km-nél csináltattam meg az első garit, de pollenszűrőt érdemes előbb cserélni, akár házilag is, én már okultam...
Pollenszűrő 24 ekm-nél
Masszív odafigyelőknek, családosoknak, allergiásoknak érdemes legalább 15e km-ként pollenszűrőt cserélni - ha másért nem, egyszerűen mert növeli a komfortérzetet, ha nincs "klímaszag". Mert a szag nemcsak a csövekben maradt vízben élő baktériumoktól ered, hanem a szűrőből is. Általában minél olcsóbb egy pollenszűrő, annál gyorsabban tud bebüdösödni, mert annál több papír van a szűrő anyagában, ami a nedvességet elnyeli !
Ja és talán mondanom sem kell: klímát télen is járatni kell, ill. páramentesítés is sokkal gyorsabban megvan ha klímával húzatja le az ember, mint a különféle ablaklehúzási technikákkal (áttérőknél, pl. nálam is ez utóbbi szokott volt lenni a berögződés....) Nagyon rég írogattam már, remélem, segít valamit a leírás.
(Minnesaenger, e-mail)