Egy Megane Scenic igaz története - Renault Megane Scenic 1.6 16V RXT (Scenic I Phase 2)

Itt szeretném bemutatni legújabb szerzeményemet. Az autó egy Renault Megane Scenic, 2000-es évjáratú, 1.6 16V motorral rendelkező, és a bőséges extrákat tartalmazó RXT felszereltségű.

Renault Megane Scenic 1.6 16V RXT (Scenic I Phase 2)  Renault Megane Scenic 1.6 16V RXT (Scenic I Phase 2)

Jöjjön hát a lényeg. Hogyan is került hozzám ez az autó? Mondhatnám, hogy gyorsan és egyszerűen, de nem lenne igaz.. :-) Nem volt egyszerű. A régim eladtam (Egy Megane igaz története - Renault Megane 1.4 16V RN 1999 (Megane I Phase 2)), bár tökéletesen jó autó volt, nagyon fájt érte a szívem, de szerettem volna egy jobban felszereltet, főleg klímásat, és nagyobbat.

Az első vágy egy Megane kombi lett volna. Rengeteg autó megnézése, átbeszélt oldalak a fórumon, és már annyira nem is volt egyértelmű számomra, hogy olyat akarok. Szűk volt a kínálat, sok jónak kinéző autó, némelyek még igencsak drágán, és még élőben megnézve roncsautó szinten. Oda jutottam, hogy végül már én sem nagyon tudtam mit akarok, néztem szedánt, ugyanolyan Berline-t, mint amilyen volt, nagyon megtetszett a Monaco felszereltség, így az volt az álom. A napok teltek, még több bontószökevényt láttam, a végén már egy olyannal is megelégedtem volna, mint amilyen volt, csak legyen benne klíma...

Volt mindenféle egyéb alternatíva is, gondoltam rá, hogy egyelőre valami olcsóbbat, és majd később gyűjtögetve veszem meg az álomautót, de miután az ember megnézi a majd 20 éves olcsóságokat, rájön, hogy inkább nem esne ki menetközben a szétrozsdált roncsból. Megfordult a fejemben egyéb autó is, akár Clio, Thalia, de a Megane után beülve, átértékeltem a dolgokat. Néztem benzinest is, dieselt is. Scenic-et is láttam többet, volt egy öreg benzines, amit majdnem megvettem itt helyben. A helykínálat, kényelem megfogott, és ritka jó állapotúnak nézett ki. De öreg volt, 97-es. Az országot bejártam lassan, mondhatni, annyifele voltam autót nézni.

Több, mint egy hónap autó nélkül, és akkor felkerült ennek a Scenic-nek a hirdetése. Majd 400km-re van tőlem, legjobb. Nehogy egyszerű legyen. Árban tűrhető, de csak alkuval tudom elhozni, főleg, mert messze is van. Telefon, az ott elmondottak alapján jó lehet. Egye fene, elmegyek megnézem. Jó megérzésem volt vele kapcsolatban. Első benyomásom nem is tudom jó volt-e. A színe volt furcsa, képen bordó volt, élőben meg olyan más. Hivatalosan korall színű. Alufelni téligumival, számomra furcsa párosítás, de a nyárija is alun volt, ő tudja. Körben egy-két használati karc, hátul kicsit megnyomva a lökös a vonóhorog mellett, de nem vészes, kaszni nem sérült, ellenőriztem. Elöl a rendszám kicsit hajlott, egy két karc a lökhárítón, de itt is ép minden kaszni elem. Eddig jó lehet. Alánézve nincs szétrohadva, a hátsó kipufogó dob újszerű, elöl is jónak tűnt, egy két futómű alkatrészen látszik, hogy frissen cserélve, legalább foglalkoztak vele.

Belső tért illetően vegyes érzelmeim voltak. A kárpitok szépek, viszont nem túl tiszta az autó. Tele extrákkal. Na ez tetszett. :-) Nem baj, takarítás segít ezen.

Nézzük a motorteret. Fagyálló rendben, olajak rendbe, és végre az első autó, amelyiknek ugyanolyan az olaj színe, mint a régimben volt. Vagyis nem nagyon van színe, még átlátszónak mondanám. Az autóban majd 182ekm van, bár egy évvel fiatalabb, mint a régim. Az olaj színére meg is van a magyarázat, 180ekm-nél volt cserélve. A vezérműszíj 165ekm-nél volt cserélve. Az eladó ezt tudja is igazolni, mert van egy cége, és arra kér számlát. Ez jó hír. A motor tiszta kosz, valószínű sose mosták, de ez nem feltétlen baj. Én előbb-utóbb úgyis megtisztítom. Itt is látszik egy-két új alkatrész.

Jöjjön a beindítás. Kulcs elfordítása után egyből indul. Jár szépen. Próbaúton tűrhető, egy-két zörgés hátulról, melyek gyanúm szerint az ülések alatti rekeszek fedelei, kalaptartó, meg egy-két műanyag. Egyenesfutása rendben, fék szuper, dinamikája is van a nagy böhöm kaszninak. Kaszni nem rohad, motor is jó, egy két apróság javításra vár, de jó lehet az autó.

Ár terén a tulaj nem túl alkuképes, messziről is jöttem, nem is voltam jó alkupozícióban. Őszintén szólva, láttam a szemén ugyanazt, mint amikor én adtam el a régimet. Ha ennyiért elviszik, akkor menjen, de olcsóbban nem, akkor megmarad. Eredet vizsgát ő állja, így megvettem az autót.

Nagyjából így indult a dolog. 2011. 10. 30.-án.

A történet folytatása:

Renault Megane Scenic 1.6 16V RXT (Scenic I Phase 2) part1

Renault Megane Scenic 1.6 16V RXT (Scenic I Phase 2) part2

 Telamon Glass Kft