Technikai kategória:
A Mégane RS tavaly őszi bemutatója után lehullt a lepel az eddigi legerősebb változatról is, mely a Trophy utónevet kapta.
Az, hogy a modell készülőben van, eddig sem volt titok, most viszont a bemutató alkalmával olyan információkat is megtudhattunk, melyeket eddig ügyesen eltitkolt előlünk a gyártó. Ilyen például, hogy a sokkal inkább pályaspecifikus változat a Cup karosszériájára épült, így megkapta a részlegesen önzáró Torsen differenciálművet, a merevebb felfüggesztést és még számos fejlesztést.
Az újdonságok között tarthatjuk számon a továbbfejlesztett fékrendszert, a nagy teljesítményű Bridgestone abroncsokon guruló 19 colos könnyített alufelniket, és a megnövelt teljesítményű 1.8 literes négyhengeres turbómotort is. Az egység immáron 300 lóerő és 400 Nm leadására képes, ha hatsebességes manuális váltóval kérik az ügyfelek, ám azok, akik inkább a duplakuplungos, szintén hatsebességes automatában bíznak, 420 Nm-nyi nyomatékra számíthatnak.
A hagyományos Mégane RS-hez viszonyított 20 lóerőnyi és 30 Nm-nyi többlet a továbbfejlesztett turbófeltöltőnek és kipufogórendszernek köszönhető, amik mind hozzájárultak ahhoz, hogy a 0-100-as sprintidő 5.7 másodpercre csökkenjen (-0.1 mp).
A könnyed megkülönböztethetőségről elsősorban a gyártó által kínált Liquid Yellow fényezés és az F1-inspirálta első splitter gondoskodik, ám az ügyfelek felár ellenében Alcantarával bevont Recaro sportülésekre is igényt tarthatnak, melyek a jobb vezetési élmény érdekében 20 mm-rel alacsonyabb üléspozíciót biztosítanak.
A cikk folytatása:
https://hu.motor1.com/news/253113/300-loero-a-renault-megane-rs-trophy-motorhazteteje-alatt/