Ha jót akarsz TESZT: RENAULT MÉGANE R.S. - Totalcar-2014

Technikai kategória: 

Egy-egy modellfrissítés alkalmával tudjuk meg, jó úton jártunk-e, amikor rámutattunk az alapmodell bizonyos hibáira, hiányosságaira. Vajon tényleg létezik-e a visszacsatolás a gyártó felé az újságírók és a vásárlók részéről?

Vagy csak egyszerűen tudják már akkor, amikor piacra dobják az autót, hol vannak a gyenge pontjai? Igen, egyfajta önigazolási kényszer is dolgozik bennünk ilyenkor, ennek ellenére volt már rá példa, hogy minden ígéret ellenére a modellfrissítés után is megmaradtak a problémás pontok. Még akkor is, ha alkalomadtán még a gyártásban is csak filléres tételként lecsapódó apróságokról van szó.

Szerencsére ez nem jellemző, a gyártók tudják, hová kell nyúlni és min kell javítani, a védelmükre legyen mondva, hogy többnyire meg is teszik. Saját jól felfogott érdekük is ezt diktálja, és a ráncfelvarrt változatok az esetek 95 százalékában tényleg jobbak, tartósabbak, minőségibbek. Kivéve a Mégane RS-t.

Mert az rohadt jó volt akkor is, és ma is az. Pont, vége, köszönjük, hogy velünk tartottak.

Renault Megane RS 2003/2014

Na jó, szemétség lenne ennyivel letudni, hiszen itt olyan dolgot sikerült teremteni pontosan tíz évvel ezelőtt, amelyre már akkor mindenki elismerően csettintett, és ami a leginkább dicséretes: még ma, 2014-ben is megnyaljuk a szánk szélét, amikor zsebre vágjuk a kulcsát. Vagyis az indítókártyát. Volt róla szóló teszt, összeengedtük az akkori hot-hatch felhozatal színe-javával, nagyjából a földbe is döngölt minden elsőkerekes élményautót. Pontos, mint a Type R, gyors, mint a Focus RS, és vidám, mint Hakapeszi Maki két tábla Boci csoki után. Nagyjából ez lett a végeredménye a hasonló teszteknek szerte a világon.

A cikk folytatása:

http://totalcar.hu/tesztek/2014/06/03/renault_megane_rs_2014/

Szerző: 

VÁLYI ISTVÁN 2014.06.03.