Technikai kategória:
A gyártók hangzatos fantázianevekkel adják el ezt a futóműmegoldást, pedig az alapötlet régi technológia, és például a Polski Fiat 126p alatt is megtalálható.
Függőcsapszeges futóművet napjainkban a nagy teljesítményű, sportos elsőkerék-hajtású típusok esetén alkalmaznak. Volt már például az előző generációs Honda Civicben. “A dupla-függőcsapszeges első felfüggesztéssel a csonkállvány nem közvetlenül kapcsolódik a rugóstaghoz, mint egy klasszikus MacPherson-felfüggesztés esetében, így elkülöníthetők a funkciók – a csonkállvány a kormányzásért, a lengéscsillapító pedig az útegyenetlenségek kisimításáért felel. A független csonkállvány és a kisebb csapterpesztés előnye, hogy kisebb mélységű felni alkalmazható, ami nagyban csökkenti a kormánytekergető hajtási befolyást gyorsításkor” – írta Rácz Tamás a nemzetközi bemutató után.
A 226 lóerős Mégane II RS-ben már benne volt a MacPherson konstrukció továbbfejlesztésével született, függőcsapszeges néven ismert első kerékfelfüggesztés. Útfekvési szempontból jó volna kettős keresztlengőkaros futóműre cserélni az alapmodellek gólyalábát, ám a mélyen benyúló keresztlengőkarok helyigényéhez nem érné meg újratervezni az autó orrát, többek között új doblemezt gyártani egy eleve drágább futóműhöz.
A cikk folytatása:
https://www.vezess.hu/vezetunk/2018/03/02/mi-kozos-a-kispolskiban-es-a-renault-megane-rs-ben/