Olvasói levél a Facebookról

Technikai kategória: 

Üdvözletem.
Szeretnék köszönetet mondani, és leirni az ehhez tartozó történetem ami legyen mindenkinek okulás.
Van nekünk egy suzuki ignis-ünk. Kb 1 éve elkezdett világitani a kézifék+abs vissza jelzés. Több autóvillamosági szerelőnél is jártunk vele. A szerelők rárakták a hibakód olvasó kütyüjüket. Az első szerelő aki egy jó hirben álló szaki, nem tudott komunikálni a kütyüje az ignissel,és azt javasolta szerinte az abs kockát kell kicserélni, ami kb 300.000 ft. Az egész autó nem ér ennyit, és ennyi pénzünk nem is lenne rá. Bizakodó ember lévén elvittem egy másik szerelőhöz is. Az is rárakta a kütyüjét és szerinte abs elektronikát kell cserélni,amit bontottban megusztunk volna kb 50.000 ft ból. Egy harmadik szerelő is ezt valószinüsitette. Az elmondottakhoz képest,hogy beesik a pedál... nem stimmelt nekem a dolog. Mert nekünk nem esett be a pedál.
Napokig, hetekig keresgéltem a neten és rátaláltam egy cikkre.
Igaz ez renaulthoz van de ugyanilyen az ignisben is. Nem hagyott nyugodni a mondat,hogy nem kap áramot az abs...
Hát mindegy, gondoltam lefényképezem hogy milyen is kell bele pontosan. És ekkor tünt fel,hogy az ABS kocka kábeléből egy kis drót a testre megy mindjárt ott mellette de az a drót lötyög, laza.
Nem tudtam milyen drót az,de mint test kábel nem kéne lötyögnie, hát meghúztam a csavart. Gyanus volt a dolog, hogy az megy az abs-be ? .... Belülök,elinditom, és eltünt a hiba jelzés.
Hát,kb ugy éreztem magam mint akinek lotto 5 öse van. Mint egy gyerek karácsonykor. :)
3 szerelő is megnézte a hibakód olvasójával,az egyik még a kerék jeladókat is bemérte, és egyiknek sem tünt fel a laza csavar a test kábelnél ami ráadásul kb 5 cm-el van mellette.
Köszönöm,hogy leirták ezt a dolgot. Már azon kezdtünk gondolkodni,hogy kivonatjuk a forgalomból és eladjuk bontásra.
300.000ft os javitást nem ért volna meg nekünk. Ennyiért már kaptunk volna egy másik üzemképes ignist.
A mi esetünk legyen másnak egy intő jel. Ezek a szakik szemrebbenés nélkül megvetették volna velünk a méreg drága alkatrészt és kiderült volna,hogy a hiba továbbra is fent áll. Talán még bontóba is küldtük volna az autót. És mindössze csak ennyi, egy kilazult test kábel.
Ez volt az a cikk ami elgondolkodtatott és kezdtem gyanakodni.
Köszönöm szépen.

Szerző: 

Hódosi Ferenc Apofisz

 Telamon Glass Kft