V F 1 L A 0 B 0 5 2 0 0 0 0 0 0
Az USA és Kanada előírásai szerint az alvázszámnak tartalmaznia kell egy ellenőrző kódot. (Az EU szabályozás nem írja elő ennek alkalmazását, így a Renault-ok esetében sem tartalmaz a következőkben ismertetésre kerülő módon generált ellenőrző kódot az alvázszám.) Észak-Amerikában az ellenőrző kód képezi a az alvázszám harmadik részét. A kódot az alvázszám másik 16 karaktere alapján képezik meghatározott matematikai algoritmus alapján. Ily módon ez a karakter - a másik 16 meghatározása után - már nem a gyártó döntése alapján kerül kiválasztásra.
Az ellenőrző kód meghatározása:
-
Először is numerikus értékké konvertálják az alvázszám karaktereit. Mivel I, O and Q betűket nem tartalmazhat az alvázszám, így ezek nem találhatók meg az alábbi táblázatban.
A =
1
J =
1
T =
3
B =
2
K =
2
U =
4
C =
3
L =
3
V =
5
D =
4
M =
4
W =
6
E =
5
N =
5
X =
7
F =
6
P =
7
Y =
8
G =
7
R =
9
Z =
9
H =
8
S =
2
-
Másodszor minden egyes pozíció kap egy súlyszámot, kivétel természetesen a 9. pozició. Ezek a súlyszámok a következők:
1
x 8
10
x 9
2
x 7
11
x 8
3
x 6
12
x 7
4
x 5
13
x 6
5
x 4
14
x 5
6
x 3
15
x 4
7
x 2
16
x 3
8
x 10
17
x 2
A 9. karakter az osztás maradéka lesz. Amennyiben a maradék 10, úgy az ellenőrző kód X lesz. Így tehát a 9. karakter numerikus érték, illetve X lehet.
|