Dension MP3 beszerelés gyári fejegységhez, MII-be

Technikai kategória: 

Érdemes megvenni a C2-es adaptert, amivel részlegesen vezérelhető az MP3 a kormányoszlopról, elsősorban a hangminőség miatt.
Más roncsolásmentes megoldást nem ismerek a DMP3 és a gyári rádió minőségi összekötésére. Az FM konverter hangja nagyon gagyi, 15 KHz környéki magashangokat szörnyen betorzítja, ettől úgy 10 KHz környékén is jól hallhatóak. Nekem 3 db-ot is kipróbáltak még a MI-ben a nyáron. (Én eleve C2-es adaptert szerettem volna csak az meg szörnyen fütyült.Később a Dension udvarán a cég erre szakosodott mérnöke egy szimmetrizáló trafóval a fütyülés 98%-át eltüntette, ekkor szereltettem be az adaptert. Így sokkal jobb.
De!!: A gyári fejegységhez (és a C2-es adapterhez) a CarHost-S nevű alkatrészre van szükséged. Ha nem újonnan veszel egy ilyet tartalmazó szetet, akkor a CarHost-S ára 21eFt pluszban. Az alapértelmezett és régebbi szetek az univerzális CarHost-ot tartalmazták, az nem jó ide. A C2-es adapter ára 24e Ft. MII-höz a ARNS003 jelű C2-es adapter való.
A C2-es adapterrel sem olyan a gyári rádióról való vezérlés, mint a CD-tár. A rádió kijelzője ahol a CD tár esetén a CD és a Track száma látszik, itt teljesen értékelhetetlen információkat ír ki (általában az első lemez 3 számát mutatja). A kormányoszlopi PAUSE gomb nem kapcsolja át a DMP3-at PAUSE állásba, hanem némán jáccik tovább. (ez az MI-ben, a továbbra is eladó, :) ARNS001 jelű adapteremmel jól működött). Típus hiba, visszavittem, egy másikat is bepróbáltak, az sem volt jobb.
Kormányoszlopról a következők működnek: hangerő le-fel, némítás(közben a lejátszás megy tovább), track előre-hátra. Nem nélülözhető szerintem a DMP3 saját kezelőfelülete, ami viszont iszonyú rugalmasan konfigurálható és rengeteget tud.
Nekem egy 80GB HDD van beszerelve a fiókba. Az MI-ben is a kesztyűtartóba volt szerelve a CarHost és nyáron 1 óra zene után 15-20 percenként kellett az ablakon kilógatva hűteni a fiókot, mivel olyan 60 fok körüli hőmérsékletnél automatikusan lekapcsol.
Az MII-hűtött kesztyűtartójától sokat várok, szerintem vétek máshova szerelni. Képeket találsz erről a www.meganeklub.hu galériájában, a képek a tagok tehénkéi szekcióban, jeladó batmobilja alatt. A gyári rádió alá csak Minnesaenger kedvéért próbáltam be, de nem fér el, túl mély a keret olyan 2cm kilóg a műszerfal síkjából. A szélessége is keskenyebb 5-8 cm-el úgyhogy meglehetősen randa lenne így. Viszont a satellit display, ami nem melegszik és nem mély, jó helyen van itt, ahol a kijelző látható és könnyen hozzáférhető, nem úgy, mint a kesztyűtartó belseje.
Így, egy apró ötlettel megspékelve, aki a kocsin kívül van az mit sem sejt a beépített DMP3-as kütyüről.

A beszerelésről rajtam kívül, még a Duett Kft., lsd. kedvezmények, tud sokat mesélni. őket a Dension ajánlotta, mint a legjobb Bp.-i beszerelőműhelyt. Nekem bejött és azóta a klubtagságira 5% kedvezményt is adnak.

Mi melegszik?

Csak a winchester melegszik. Az MP3-as elektronikája nem. Ha nem 7200-es, hanem 5400-as fordulatú vinyót használsz, aminek kisebb a hőleadása akkor eleve jobban jársz. A notebook vinyó is biztosan kevésbé melegszik.

Biztosan rossz az FM konverter hangja?

Szerintem, igen. Énekhangot pl. ne hallgass vele. A legkissebb selypítés is jól felerősödik. A nagyobb dobok még jól szólnak, de a cintányér és a finomabb ritmushangszerek már gázosak, betorzulnak. Persze az FM koverterrel eleve szintelenebb volt a hang, de azt elviseltem volna, amit nem bírtam, az a sziszegés.

Hidd el nem kell hozzá semmi extra. Müller Péter Sziámi, Hajós András (Emil Rulez!) pl. alapból kiakasztja (hogy Pataki Attilát és Révész Sándort ne is említsem). Az agyonhallgatott kazettáimról sokkal elviselhetőbben szóltak a zenék, mint a 192 Kbit/sec VBR-el (lame --alt preset standard)-al tömörített, EAC-val eredeti cédéről rippelt mp3-as file-ok.

Miután a C2-es adapter a kocsiba szerelve zavaróan fütyült (HDD hang), engem is rádumáltak az FM konverterre. Be volt szerelve, sokkal olcsóbb volt, véglegesnek hittem, de csak két hétig bírtam. Egyre elégedetlenebb voltam a hanggal.
Visszavittem, 3 db FM konverterttert is kipróbáltunk, egyik sem volt jobb. Bele is forrasztottak vmit. hátha jobb lesz, de nem.

A szerelők is hallották a torzulást. Ha meghallgattuk a kocsin kívül, ők is hallották hogy tökéletes a hang.
Belül meg torz volt. Miért hallgatok ilyen zenéket? - kérdezték. Végül kérésemre felajánlották, hogy a gyári rádiót szétszedik és kialakítanak a kazettásmagnó interfészéből egy bemenetet (kivezetik a csatlakozót). (Ahhoz persze, hogy így lehessen hallgatni, be kellett volna tenni egy szalag nélküli kazettát a DMP3 hallgatás idejére.)

Ebben a stádiumban ajánlotta fel a Dension, hogy zavarszakértő mérnöke megoldja a C2-es adapter fütyülésének problémáját, ami csak a kocsiba beszerelve volt hallható. 4 órán keresztül küzdött a szakember, míg ez a mostani kedvezően alacsony wincseszterzaj (fütyülés) előállt. Ez így sokkal tisztábban, szebben szól, mint eddig bármi.

Egyszóval nem javaslom az FM átalakítót.