Technikai kategória:
Se nem kupé, se nem igazán költséghatékony, de ez nem akadályozza meg a Mégane szedán változatát attól, hogy jó vétel legyen. A társaival még csak a gyártás helyszínében sem osztozó GrandCoupé az alapmotor után csúcsverzióban érkezett meg hozzánk. Nem is haboztunk, alávetettük aprólékos tesztünknek.
A Renault egy meglehetősen egyértelmű célzással definiálta az aktuális Mégane-sorozat szedán változatának küldetését, ami elvileg az olcsó Renault Fluence utódjának tekinthető, de gyakorlatilag mégsem. Ugyanis a magasztosan csengő GrandCoupé (magyarul nagy kupé) típusjelzés már önmagában elárulja, hogy a célcsoportot mostantól a korábbi Fluence-szel ellentétben nem a tágas, de olcsó ‘válságszedánra’ vágyó árérzékeny emberek, hanem azok a divatra is sokat adó potenciális ügyfelek jelentik, akik esetleg nem sajnálnak kicsit többet kiadni egy modern, csinos négyajtós kompakt modellért. Erre tökéletesen rímel a tesztelt csúcsmodell, amelynek ára megközelíti a 9 millió forintot. De vajon érdemes ennyit kiadni egy kompakt szedánért?
Ha nem is kupé, látványban azért odapakol a Mégane GrandCoupé – legalábbis a Fluence-hez képest biztosan. Az összkép egységes, egyáltalán nem kelt olyan érzést bennünk az új Mégane GrandCoupé, mintha egy ötajtósnak született autóra akasztottak volna puttonyt a tervezők. A Renault új formajegyeinek megtartásáról pedig a Talisman nagytestvért idéző hátsó fényforrások gondoskodnak, a középirányba ’behúzott’ fénycsíkokkal. Az összképet a 17 kerekek tették kerekké – nagyobb nem kérhető, és nem is kell, hogy kérhető legyen.
A cikk folytatása:
http://autopult.hu/tesztek/tul-magasra-celoz-renault-megane-grandcoupe-1-6-dci-teszt.html